Dlouhodobě zavřené restaurace a rozšířený home office způsobily, že se společnosti Dáme jídlo, která se věnuje rozvozu jídla a garantuje, že zaženete hlad do 30 minut, v uplynulém roce dařilo více než obvykle. Aby však uspokojila potřeby tolika zákazníků, musela rozšířit i svůj vozový park. Protože u toho myslela i na ekologii a spolehlivost, vybrala si Toyotu. 

Firma Dáme jídlo roste každý rok o 40 až 50 procent a pandemie Covidu-19 to ještě umocnila. „Za poslední rok jsme se dostali zhruba na dvojnásobek a rostli jsme zhruba o 80 procent, a to nejen v rámci rozvozu jídel, ale začali jsme také rozvážet potraviny, drogerii, kosmetiku, květiny a podobně,“ popisuje Aleš Ječmen, ředitel logistiky Dáme jídlo.

Praktické do města, šetrné k planetě

Protože se zvýšil počet zákazníků, které je potřeba obsloužit a držet se přitom své filozofie, že jídlo doručí do 30 minut, rozhodli se v Dáme jídlo, že je třeba obnovit a rozšířit vozový park. Vybrali si Toyotu, konkrétně nejmenší model Aygo. Nově zkouší také model Yaris, který je k dostání i s ekologickým hybridním pohonem. Celkem si pořídili přes 140 vozů, které jezdí v 16 českých městech.

Dáme jídlo roste a soustředí se na ekologii: Proto jezdí Toyotou | Toyota Life

Měli k tomu hned tři jasné důvody. „Jednak jsme hledali malé kompaktní auto za rozumnou cenu, protože rozvážíme jídlo většinou po městě. Naše auta dostávají dost zabrat, najezdí denně 200 až 250 kilometrů, proto jsme potřebovali osvědčeného výrobce. Zároveň jsme chtěli využít možnost alternativních pohonů, a mít tak ekologičtější flotilu,“ vysvětluje Aleš Ječmen. 

Ze 75 % mají alternativní pohony

Jak sám uznává, přepravovat relativně malou zásilku na docela velkou vzdálenost může být neefektivní, a proto tady hybridní pohon, který výrazně šetří spotřebu, náklady i životní prostředí, dává stoprocentní smysl. Důraz na alternativní pohony je navíc i to, co Dáme jídlo odlišuje od konkurence. Liší se však také například dosahem – pokrývají 61 procent populace – a nabídkou, do níž patří 5500 restaurací.

Vozový park Dáme jídlo teď ze 75 procent tvoří auta na alternativní pohony, tedy LPG, CNG a hybridní nebo elektro pohon. Výjimku tvoří individuální kontraktoři, kteří jezdí vlastními vozy. 

Foto: Lucie Cápková