Toyota Life
Auta

Bude to bestseller: Corolla bude v roce 2023 ještě výkonnější

Bude to bestseller: Corolla bude v roce 2023 ještě výkonnější | Toyota Life

V prvním čtvrtletí příštího roku 2023 se začne v Evropě prodávat vylepšená Corolla. Dostane pátou generací hybridního pohonu, modernější technologie a ještě více bezpečnostních a asistenčních systémů. Toyota věří, že všechna vylepšení Corolly ještě posílí její roli klíčového bestselleru značky v Evropě.

Corolla dosáhla na evropském trhu nejvyššího tržního podílu v dosavadní historii a dlouhodobě je nejprodávanějším vozem na světě. Corolla je na trhu už přes půl století, pro tento model se ve 12 různých generacích od roku 1966 rozhodlo více než 50 milionů zájemců.

Dlouhodobá schopnost přizpůsobovat se aktuálním požadavkům je zřejmá i u Corolly pro rok 2023. Viditelné úpravy v oblasti exteriéru i interiéru lze vnímat jako evoluci designu Toyoty Corolla 12. generace, avšak významnější změny proběhly na straně pohonu a elektroniky.

Corolla zvládne uspokojit téměř každého

V nabídce je Toyota Corolla pro širokou škálu zákazníků, ať již v provedení hatchback, kombi (Touring Sports), nebo sedan. V těchto dnech se k nim připojuje i SUV s označením Corolla Cross. Široký výběr karosářských variant znamená pokrytí nejrůznějších požadavků napříč evropskými trhy, ale vždy s nejvyšší úrovní kvality po stránkách designu i technologií.

Čtěte také: Proměnila se v SUV. Co všechno umí Corolla Cross

Corolla si zachovává konkurenční výhodu jako jediná modelová řada v tomto segmentu, která nabízí plně hybridní technologii pohonu spojenou s nízkou spotřebou paliva a nulovými emisemi, tedy atributy, které zákazníci ve svých požadavcích zmiňují stále častěji.

Modernější design

Každá varianta Corolly přináší vlastní vizuální styl a atraktivitu. Aktuálně ji charakterizuje ještě kultivovanější a modernější vzhled s odlišným designem mřížky chladiče, rámečky mlhových světel a provedeními litých kol. Vyšší výbavové linie hatchbacku a Touring Sports používají nové bi-LED světlomety – u stupně výbavy Executive včetně adaptivních dálkových světel (AHS).

Nabídka odstínů karoserie zahrnuje tři nové barvy inspirované současnými trendy ve světě architektury, produktového designu a módy. Novou klíčovou barvou pro hatchback a Touring Sports je energická Modrá Juniper (modrý jalovec). Při detailním zkoumání odhalíme červený nádech se svěžím efektem a delikátními proměnami odstínu. Pro sedan je připravena nová Modrozelená – elegantní odstín, který při pohledu z různých úhlů spouští atraktivní hru světel a stínů. Popelavě metalická šedá, nabízená pro všechny verze, působí nadčasově a nyní je ještě atraktivnější díky tmavě stříbrným vločkám laku.

Modernější a luxusní pojetí interiéru propůjčuje nová grafika či reliéfní vzory s trojrozměrným efektem, ale také na dotek příjemné  čalounění, obklady a dalších povrchy. To vše v harmonické kombinaci tmavých a světlých odstínů, která vytváří velmi elegantní atmosféru.

Pátá generace hybridního pohonu

Corolla dostane pátou generaci špičkového plně hybridního pohonu Toyota s autonomním dobíjením. Podobně jako u současného modelu jsou k dispozici hybridní systémy 1,8 a 2,0 litru. V obou případech byla provedena řada výrazných změn spalovacího motoru i elektromotoru ve smyslu zvýšení výkonu, lepších jízdních schopností a vlastností při stejných nebo nižších emisích CO2 (v závislosti na pohonné jednotce).

Došlo k úpravám jednotky řízení energie (PCU) i elektromotoru na nápravě převodovky; lithium-iontová baterie je nyní výkonnější, avšak menší a lehčí, a to až o 18 kilogramů, v závislosti na pohonné jednotce.

Celkový výkon systému s motorem 1,8 litru činí 140 koní, což přineslo i zlepšení akcelerace na 100 km/h o 1,7 sekundy na výsledných 9,2 sekundy. I přes nárůst výkonu by emise CO2 měly zůstat na hodnotě 102 g/km. V případě systému 2,0 litru vzrostl celkový výkon na 196 koní při zlepšení akcelerace na 100 km/h o bezmála půl sekundy na výsledných 7,5 sekundy. Očekává se, že v kombinovaném jízdním režimu by emise CO2 měly klesnout o 3 g/km na 107 g/km.

Další kroky se týkají charakteru zrychlování ve smyslu přirozené zpětné vazby z pohledu řidiče. Předešlé snahy v tomto směru se zaměřovaly na lineární zrychlování; úprava kalibrace řídicí jednotky hybridního pohonu přinesla akceleraci, která přesněji odráží záměry řidiče a jeho práci s plynovým pedálem, kdy vůz reaguje odpovídajícím zrychlením s pocitem intuitivní zpětné vazby. K výslednému efektu přispělo snížení otáček motoru během zrychlování. Rovněž poklesla hlučnost pohonu při akceleraci.

Uživatelsky příjemné prostředí

Corolla příští rok nabídne nejnovější digitální a multimediální funkce od Toyoty, aby její uživatelské prostředí bylo ještě příjemnější, ale také odolnější vůči zastarávání, kdy se nové funkce a aktualizace jednoduše provádějí na dálku (technologie Over The Air).

Větší displej multimediální soustavy (nyní 10,5″) prezentuje jemnou grafiku a používá povrch zabraňující odleskům pro skvělou viditelnost za všech světelných podmínek. Od výbavy Comfort se mění i přístrojový štít před řidičem, nyní v podobě nového 12,3″ sdruženého panelu s možností přizpůsobení řidiči pomocí čtyř různých režimů: Casual, Smart, Sport a Tough.

Standardem je čtyřletý přístup ke službám Toyota Smart Connect nebo Toyota Smart Connect+ (podle stupně výbavy), které zahrnují non-stop navigaci na bázi cloudu a dopravní informace a trasy v reálném čase.

Řidič dále může využívat nového palubního asistenta, který rozpoznává hlasové pokyny (zadávané přirozeným jazykem, v češtině) pro ovládání multimédií a různých funkcí vozidla. K dispozici je i řada služeb dálkového ovládání přes mobilní aplikaci MyT, díky níž lze pomocí chytrého telefonu odemykat a zamykat vůz, ovládat klimatizaci na dálku či aktivovat výstražná světla.

Ještě bezpečnější i komfortnější

Systém Toyota T-Mate v nové Corolle kombinuje paket Toyota Safety Sense nejnovější generace s dalšími aktivními asistenčními systémy řízení a parkování s cílem usnadnit řízení a zvýšit jeho bezpečnost, ochránit celou posádku vozu i ostatní účastníky silničního provozu.

Provozní vylepšení uvedených systémů zahrnují funkci potlačování zrychlení, která reaguje na náhlé použití akceleračního pedálu za pomalé jízdy; systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách; nouzový asistent řízení, který nově reaguje na vozidla přijíždějící v protisměru; ochranu před bočním nárazem; a dále funkci pro snižování rychlosti v zatáčkách. Technologie aktualizací na dálku (OTA) zajišťuje trvale aktuální stav všech funkcí a umožňuje doplňovat nové funkce ihned po jejich vydání, a to po celou dobu životnosti vozidla.

Součástí systému Toyota T-Mate je asistent bezpečného vystupování. Hrozí-li riziko otevření dveří v dráze projíždějícího vozidla nebo cyklisty, asistent aktivuje výstrahu. Dále je zde nová funkce upozornění na zapomenuté objekty na zadních sedadlech, která řidiči ještě před opuštěním vozidla připomene, aby zkontroloval, zda vzadu nenechal např. tašku nebo malého pasažéra.

Corolla GR SPORT

Výbavová linie GR Sport uvedená v roce 2020 velmi úspěšně dodává této modelové řadě sportovnější charakter a zvyšuje atraktivitu vozu, kdy především pomáhá přilákat nové zákazníky ke značce Toyota. Doposud se prodalo více než 20 000 vozů v této výbavě.

Provedení GR Sport se inspiruje úspěchy týmu Toyota Gazoo Racing v závodech mistrovství světa, včetně rallyových soutěží a přináší výraznější vzhled s akcentem na ostré a dynamické ztvárnění Corolly s jedinečnými prvky v exteriéru i interiéru.

Nová Corolla GR Sport představuje nová 18″ litá kola s broušenými povrchy a jinak pojatý zadní nárazník i ochranný kryt předního a zadního nárazníku. Sedadla u provedení hatchback a Touring Sports mají svěží povrchovou úpravu s reliéfním logem GR v hlavové opěrce, jiný je také vzor mikro šestiúhelníků ve stříbrném lemování na bocích i v oblasti sedáku. Logo GR se nyní objevuje i na tlačítku spouštění motoru.

Foto: archiv

Mohlo by vás zajímat

VIDEO: Jak jsme opravili GR Yaris

ToyotaLife Redaktor
31. 5. 2021

Revoluce v rallye: Toyota bude poprvé soutěžit v hybridech

ToyotaLife Redaktor
17. 1. 2022

GR Supra: Co byste měli vědět o Toyotě z Rychle a zběsile

ToyotaLife Redaktor
3. 9. 2021
Exit mobile version