Už koncem letošního roku přijde na trh nová verze legendárního nezničitelného modelu Toyota Hilux. Přiveze výkonnější pohonnou jednotku 2,8 litru, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu a luxusnější vzhled.

Nezastavitelný Hilux od své premiéry v roce 1968 už prokázal svoji neporazitelnost při dobývání severního pólu, zdolávání sopek Islandu, překonávání Antarktidy či vítězné jízdě na Rally Dakar v roce 2019. V budoucnu dokáže ještě víc. Nový vrcholný stupeň výbavy Invincible nabízí zákazníkům specifické stylistické ztvárnění a luxusní prvky výbavy bez nutnosti obětovat cokoli z tradiční nezničitelnosti, robustnosti a legendární kvality, odolnosti a spolehlivosti, tedy vlastností, pro které si pick-up Hilux získal mimořádnou oblibu po celém světě.

S takto moderní a stylovou výbavou se více zaměří na stále početnější skupinu evropských zájemců, kteří preferují vůz k univerzálnímu nebo volnočasovému využití.

V čem je lepší?

Kompletní přepracování se dotklo čelní partie nové Toyoty Hilux, která se pyšní smělou trojrozměrnou maskou chladiče a suverénním provedením předního nárazníku. Součástí nepřehlédnutelného vzhledu je robustní postoj s důrazem na odolný naturel i chuť poprat se s jakýmkoli terénem.

Nové markantní ztvárnění exteriéru dále (na přání) podtrhují nově upravená přední a zadní LED světla, nové provedení 18″ litých kol s broušenými povrchy a černým lakem nebo rozšíření nabídky o dva nové odstíny karoserie – metalickou červenou Emotional II a bronzovou Oxide.

Z modernizovaných prvků interiéru jmenujme nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem nebo novou 8″ obrazovku infotainmentu, která je zabudována do středového panelu a nabízí i mechanická tlačítka a kruhové ovladače pro snazší ovládání za všech jízdních podmínek. Vylepšený multimediální systém přináší rychlejší software i odezvu obrazovky a podporuje technologie Apple CarPlay i Android Auto pro integraci chytrých telefonů.

Vylepšené technologie i auto na míru

Široký seznam výbavy zahrnuje bezklíčový nástup do vozidla a spouštění motoru tlačítkem, satelitní navigaci, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory včetně osmikanálového zesilovače o výkonu 800 W a technologie Clari-Fi.

Exkluzivní charakter nového Hiluxu si zákazníci budou moci ještě vylepšit mnoha různými prvky z nabídky příslušenství pro uzpůsobení vozidla vlastním požadavkům, ať již pro pracovní účely nebo trávení volného času. Jedná se například o sportovní rám s plastovou ochranou, elektricky ovládaný hliníkový rolovací systém, uzamykání výklopné zádě, pevnou nástavbu nebo 12V napájení v prostoru korby.

V interiéru pak provedení Invincible staví na stupni výbavy Executive, který rozšiřuje o exkluzivní panel sdružených přístrojů, dekorativní obklady v černém metalickém a černém chromovém provedení, či dokonce klíč systému Smart Entry v provedení určeném pouze pro tento stupeň výbavy. Atraktivitu kabiny karosářského provedení Double Cab zvyšuje čiré modré osvětlení ve výplních předních i zadních dveří nebo dvoubarevné čalounění sedadel perforovanou kůží.

Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life
Legendární Hilux bude výkonnější a ještě stylovější | Toyota Life

Nabídku pohonů pro nový Hilux rozšiřuje nový a výkonnější vznětový agregát 2,8 litru s výkonem 204 koní. Nový motor s maximem točivého momentu 500 Nm umožňuje zrychlovat z místa na 100 km/h za pouhých 10,0 s (tedy o 2,8 s rychleji než s dosavadní jednotkou 2,4 litru), zatímco průměrná spotřeba paliva činí 7,8 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 204 g/km.

Nová pohonná jednotka 2,8 litru bude k dispozici pro karosářské varianty Extra Cab a Double Cab, včetně možnosti volit mezi šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou v kombinaci s pohonem všech kol.

Maximální nosnost jedné tuny se nyní vztahuje na všechna karosářská provedení Toyoty Hilux s pohonem všech kol (Single Cab, Extra Cab a Double Cab) a povolená hmotnost přívěsu až 3,5 t zůstává nadále zachována u verze Double Cab s pohonem všech kol.

Jízdní dynamika

Cílem konstruktérů nové Toyoty Hilux bylo zachovat legendární terénní schopnosti vozu při současném zlepšení cestovního pohodlí na silnici. Ve snaze zajistit průchodnost extrémním terénem je Hilux v současnosti jedním z mála vozů, který zůstává věrný rámové konstrukci.

Ke zlepšení pohodlí a jízdního chování nové Toyoty přispěly úpravy systému zavěšení kol. Podvozek těží z propracovanějšího odladění předních i zadních tlumičů, vylepšené konstrukce listových pružin a nových pouzder ve prospěch hladší jízdy s lepším potlačováním rázů na nerovnostech.

I tak bezkonkurenční schopnosti Toyoty Hilux v terénu byly ještě vylepšeny novým elektronickým řešením, které simuluje funkci mechanického samosvorného diferenciálu (u provedení 2WD); snížením volnoběžných otáček motoru z 850 na 680 ot/min a odladěním odezvy akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly řidiče; modernizovaným stabilizačním systémem VSC; a novou funkcí zobrazování úhlu natočení kol.

Foto: archiv TMC