Nezávislá organizace Green NCAP zveřejnila aktuální výsledky svých výzkumů věnovaných množství emisí automobilů. Zahrnula do nich vozy s pohonem všeho druhu. Za nejekologičtější auto se spalovacím motorem označila hybridní Toyotu C-HR. 

NCAP se věnuje nezávislým testům vlivu automobilů na životní prostředí a nyní zveřejnila výsledky druhého ročníku svého výzkumu. Nejvíce bodů získaly dva elektromobily – první místo zaujal Hyundai Kona Electric, druhé pak Renault Zoe. Oba získaly maximum, tedy deset bodů z deseti, ve všech kategoriích a celkově pak pět hvězdiček. Od třetí příčky dál se umístily automobily se soustavou spalovacího a elektrického motoru a s čistě spalovacím motorem.  

C-HR: Nejekologištější ze spalovacích aut i hybridů

Třetí místo v žebříčku představuje nejlepší výsledek zaznamenaný mezi automobily vybavenými spalovacími motory, ale i vozy s hybridním pohonem. Pod kapotou vítězné Toyoty C-HR je soustava složená z atmosférického benzínového motoru 1.8 l doplněného elektromotorem o systémovém výkonu 122 koní. 

Je výsledkem největších zkušeností s konstruováním hybridů na trhu. Benzínový motor pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu. C-HR vznikla na platformě Toyota New Global Architecture, která je lehčí než její předchůdkyně o 50 kg. Model C-HR má rovněž nejnižší koeficient odporu vzduchu ve své kategorii: Cx 0,31.

Nejekologi­čtěj­ší auto roku 2020? Hybridní Toyota ­C-HR | Toyota Life

Výsledkem je nejvyšší bodování z aut vybavených spalovacím motorem. Průměrné spalování v testech Green NCAP činilo od 5,4 do 7,1 l/100 km. V kategorii „Čistota vzduchu“ získala Toyota šest bodů z deseti. Koeficient energetické úspornosti je 6,9 z 10 bodů, v kategorii emise skleníkových plynů se pak Toyota C-HR dočkala hodnocení 5,4 z 10 bodů. 

Na čtvrté příčce v bodování Green NCAP se umístil Mercedes třídy C 220d, pátý je Peugeot 2008 1.2 PureTech 110. Oba vozy získaly tři hvězdičky. Další hybrid v řadě, Honda CR-V, získala 2,5 hvězdičky a umístila se až na 13. místě.

Foto: Lucie Cápková