Obliba japonských vozů Toyota v Česku neustále roste. V prodejích se dostala na čtvrtou příčku mezi všemi značkami a je jasnou jedničkou, pokud je řeč o automobilech s hybridním pohonem. Úspěchy však sbírá také v kategorii užitkových aut, ve které Toyota způsobila v ČR se svým modelem Proace doslova uragán.

Ze 14. místa českého žebříčku značek v roce 2016 se Toyota vyhoupla na sedmou příčku v roce 2019 a čtvrtou v roce 2020, 2021, a pohybuje se na ní i letos. Ještě překvapivější je ale určitě skutečnost, že je nejprodávanější model Toyoty nese označení Proace, což je osobní dodávka. V prodejích tak překonává také velmi úspěšný model Yaris, kterého bylo letos prodáno i s verzí Cross dohromady „jen“ 1990 kusů.

Je sice pravda, že pod modelovým označením Proace jsou nabízeny vozy dvou velikostí, a to Proace ve střední kategorii a Proace City v menší kategorii, ale podobné rozlišení je běžné i u jiných značek. V každém případě má model Proace v českých statistikách na svědomí po osmi měsících letošního roku celkem 2481 kusů, z toho 1876 v osobních verzích a 605 v kategorii lehkých užitkových vozů.

Nejprodávanější Toyotou v Česku je nenápadný Proace | Toyota Life

Že se v případě modelu Proace nejedná o letošní nahodilý výsledek, potvrzuje skutečnost, že už v roce 2020 ho bylo u nás registrováno 2294 vozů. Podobně si vedla Toyota Proace v roce 2021, a to už bylo prodáno 3027 těchto vozů, což je daleko víc než kteréhokoli konkurenčního modelu. 

Prodej přesáhl 10 tisíc

Na úspěšné prodejní vlně jede Proace i letos, kdy bylo za dvě třetiny roku registrováno už 2481 vozů s typovým označením Proace, a jejich celkový počet prodaných v České republice už přesáhl právě v srpnu hranici 10 tisíc kusů. Z uvedeného je dobře patrné, že krize posledních dvou let, ať už je označovaná jako pandemická či čipová, nedopadá zdaleka tak tvrdě na každého z výrobců. 

Nejprodávanější Toyotou v Česku je nenápadný Proace | Toyota Life

Vypadá to, jako by někteří byli lépe připravení, což v případě jinak poměrně nenápadné Toyoty, ale nejen jí, přináší nesporné úspěchy. Vždyť legendárního pick-upu Toyota Hilux bylo letos, mimo armádní zakázky, prodáno také už 408 kusů a je rovněž jedničkou českého trhu.

Ceny jsou příznivé

Modely Toyota v poslední době disponují nejen atraktivní nabídkou, ale také zajímavými cenami, takže není divu, že se k této značce obrací mnoho zákazníků, kteří se ještě nedávno zajímali o vozy jiných značek. To potvrzuje i nebývale velké množství letošních závazných objednávek. Realita současného českého trhu se změnila a zákazníci na ni pochopitelně reagují.

Foto: Daniel Vojtěch, archiv