Toyota se letos stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa podle žebříčku Brand Finance Global 500. Hodnota značky vzrostla o dvě procenta na 59,5 miliardy dolarů. V celkovém hodnocení si polepšila o tři příčky na 12. místo žebříčku. Zároveň se stala nejcennější japonskou značkou z 34 firem zastoupených v žebříčku.

Toyota tak předstihla německou značku Mercedes Benz, která zaznamenala pokles o 10 procent na 58,2 miliardy dolarů. Jde zároveň o největší pokles hodnoty značky ze všech výrobců automobilů v žebříčku. Automobilky podle hodnocení loni zažily kvůli koronaviru těžký rok, když 4 z 5 ztratily hodnotu nebo stagnovaly.

Hodnota značky Toyota rostla díky rozšiřování nabídky na trhu a také prostřednictvím vývoje automobilových dílů pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Toyota v současnosti nabízí už druhou generaci vodíkového modelu Mirai vyráběného sériově. Vedle toho značka celosvětově nabízí vedle full hybridů i dalších druhy pohonů jako plug-in hybridní pohon a elektromobily.

Toyota se stala nejhodnotnější automobilovou značkou světa i podle loňského hodnocení žebříčku BrandZ, kde uspěla před Mercedesem a BMW.