Ačkoli se podle posledních novinek mohlo zdát, že se Toyota bude soustředit už jen na SUV a auta, opak je pravdou. Japonská automobilka ujišťuje, že bude pokračovat v rozvoji v Evropě důležitého segmentu malých vozů. Potvrdila také výrobu svého třetího modelu postaveného na podvozkové platformě GA-B. Měl by hrát roli vstupní brány ke značce Toyota a zachová si svůj klíčový parametr, kterým je cenová dostupnost.

Vývoj nových platforem automobilky Toyota v souladu s novou konstrukční filozofií TNGA (Toyota New Global Architecture) přinesl výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti a stylistického ztvárnění mnoha nových modelů značky.

Čtěte také: Yaris Cross: Malý do města, šikovný v terénu

Například nový Yaris, postavený na platformě GA-B, byl velmi dobře přijat evropskými zákazníky pro jeho dynamické stylistické ztvárnění, skvělé obestavění prostoru, velmi hospodárný a současně agilní hybridní pohon a vynikající jízdní dynamiku, jakožto i špičkovou bezpečnost. I díky tomu se stal evropským Autem roku 2021.

Zákazníci v Evropě chtějí mini auta. Toyota plánuje další malý model | Toyota Life

Dalším plánovaným modelem na platformě GA-B je Yaris Cross, který bude uveden na trh ještě v tomto roce. Očekává se, že roční objem výroby modelů Yaris, Yaris Cross a nového vozu segmentu A (minivozy) překročí v Evropě 500 tisíc kusů.

Díky tomuto objemu bude možné dosáhnout úspor ve výrobě, které jsou nezbytnou podmínkou cenové dostupnosti, po níž zájemci o vůz segmentu A volají.

Čtěte také: Yaris se stal evropským Autem roku. Už podruhé

Neméně důležitá je i volba hnacího ústrojí. Dnešní třídě minivozů s přehledem dominují vozy se spalovacím motorem, což dokazuje klíčovou roli ceny v rozhodování zákazníků – a vyhlídky říkají, že tento trend bude na trhu pokračovat, zejména u zákazníků, pro něž je finanční dostupnost tím hlavním.