Toyota pokračuje v investicích do technologie plug-in hybrid (PHEV) a plánuje uvést modely, které ujedou zhruba 200 kilometrů na jedno nabití. Rozšíří tak svoji nabídku, která dnes zahrnuje hybridy, plug-in hybridy s dojezdem asi 80 kilometrů, čistý elektromobil, ale i vodíkový elektromobil,  o další alternativu. 

Nové pojetí plug-in hybridního pohonu tak bude mít blíž spíše ke klasickým elektromobilům, tedy BEV, avšak nabídne jejich praktičtější verzi – po vybití bude opět vůz fungovat jako samonabíjecí hybrid. „Stále platí, že chceme pokračovat v našem přístupu, který nabízí více různých cest a nesoustředí se jen na jedinou. Přizpůsobujeme způsob elektrifikace potřebám zákazníků a jednotlivých regionů s využitím silných stránek a charakteristik každého typu vozidla,“ říká Hiroki Nakajima, výkonný viceprezident Toyoty.

Toyota do roku 2026 celosvětově rozšíří svoji současnou nabídku elektromobilů o 10 nových modelů. „Plánujeme uvést na trh BEV, které bude zcela odlišné od těch současných. Tato nová generace BEV znásobí dojezd díky použití baterií s mnohem vyšší účinností a zároveň nabídne design a jízdní výkon, který rozbuší srdce,“ slibuje Nakajima.

Dodávky na vodík

Klíčovou součástí modelové řady značky nadále zůstanou tradiční hybridy. Toyota uvedla, že výrobní náklady jejích hybridních pohonných jednotek klesly na jednu šestinu původních nákladů v důsledku generačních vylepšení. Vývoj vodíkové technologie se zaměří na řadu užitkových vozů Toyota.

„Budeme spolupracovat s provozovateli podniků na propagaci vodíkové technologie tím, že začneme s užitkovými vozidly, jako jsou středně těžká až těžká nákladní vozidla. Loni jsme navíc zahájili základní výzkum vodíkových motorů pro těžká užitková vozidla,“ potvrzuje Nakajima.

Ilustrační foto: Lukáš Wagneter