Toyota rozšiřuje nabídku modelových provedení Yaris Cross v kategorii kompaktních SUV a na podzim uvede novou výbavovou linii GR Sport, inspirovanou sportovními úspěchy týmu Toyota Gazoo Racing, mnohonásobného vítěze světového šampionátu v rally. Předprodej verze GR Sport bude v Evropě zahájen ve třetím čtvrtletí 2022.

Yaris Cross GR Sport s exkluzivními prvky exteriéru i interiéru a odlišně naladěným odpružením ve prospěch ostřejšího a atraktivnějšího ovládání má potenciál oslovit ještě širší skupinu zájemců, přičemž naváže na úspěchy modelů Corolla, Toyota C-HR a Yaris, jejichž verze GR Sport jsou velmi úspěšné.

GR pyramida: Udělejte si jasno ve sportovních modelech Toyoty

Při pohledu zvenčí rozpoznáme Yaris GR Sport podle nových 18″ litých kol s deseti paprsky a broušenými povrchy. Sportovní detaily zahrnují nový zadní difuzor a mřížku chladiče s exkluzivním, za tepla lisovaným, vzorem rastru v provedení černý lak a s decentním označením GR. Charakteristickým odstínem verze GR Sport je ‚šedá Dynamic‘, kterou lze zvolit i ve dvoubarevném provedení v kombinaci s kontrastní černou střechou a sloupky.

V interiéru zaujmou přední sportovní sedadla šedým čalouněním s červeným prošíváním. Podobné výrazné prošívání je použito i na volantu a hlavici řadicí páky. Nápadné logo GR zkrášluje hlavové opěrky předních sedadel, tlačítko spouštění motoru, panel sdružených přístrojů a volant, dále jsou použity modrošedé dekory ve výplních dveří a v oblasti přístrojového panelu, vyhrazené pouze pro GR Sport.

Yaris Cross dostal sportovní charakter. Přichází ve verzi GR Sport | Toyota LifeYaris Cross vyjíždí na prověřené podvozkové platformě GA-B, zajišťující neocenitelné jízdní chování – stejné jako v případě evropského Auta roku 2021, Toyoty Yaris v provedení hatchback – a pyšní se tak nízkým těžištěm, velmi tuhou karoserií a vyváženým podvozkem. Jízdní schopnosti GR Sport ještě vylepšuje odlišně naladěný systém odpružení pro lepší reakce řízení, potlačení náklonů a zlepšení přilnavosti.

Vezmeme vás na exkurzi: Jak se vyrábí Yaris Cross

Provedení GR SPORT si jinak zachovává všechny kvality, které Toyotě Yaris Cross pomohly získat titul Světové městské auto roku 2022. Model spojující mistrovské konstrukční schopnosti značky Toyota na poli malých vozů a SUV vyniká kvalitou i praktičností. Zákazníci oceňují zvýšenou polohu za volantem a zároveň jízdní dynamiku tradičních vozů SUV, tedy přednosti spojované zejména s Toyotou RAV4, světově prvním zástupcem vozů SUV pro volný čas.

Příjemně praktický vůz

K praktičnosti přispívají zadní sedadla dělená a sklopná v poměru 40:20:40 a dělená/sklopná podlaha zavazadelníku, umožňující zvětšit prostor pro náklad ze 397 litrů (při nesklopených sedadlech) až na maximálních 1097 litrů. Díky umnému obestavění prostoru se podařilo maximalizovat místo v kabině při zachování kompaktních vnějších rozměrů, které jsou ideální pro hbité proplétání v městském provozu.

Yaris Cross dostal sportovní charakter. Přichází ve verzi GR Sport | Toyota Life

Yaris Cross GR Sport představuje vyšší výbavovou linii po boku provedení Yaris Cross Executive a Adventure, a chlubí se tak obsáhlým seznamem standardní výbavy včetně dvouzónové klimatizace, vyhřívání předních sedadel a tmavého tónování zadních oken. Výbava verze GR Sport dále zahrnuje pokročilé systémy Toyota T-Mate pro aktivní bezpečnost a podporu řízení.

Hybridní pohon
Pod kapotou zůstává vysoce hospodárný tříválec Toyota 1,5 litru Hybrid Dynamic Force. Vysoká termodynamická účinnost (40 procent) tohoto ústrojí vyplývá z dlouhého zdvihu, vysokorychlostního spalování, vysokého kompresního poměru 14:1 a systémů pro regulaci teploty a tlaku. Parametry emisí CO2 a spotřeby paliva Toyoty Yaris Cross GR Sport by měly být srovnatelné s verzemi Yaris Cross Executive a Adventure.¨

Toyota Yaris Cross, uvedená v roce 2021, se stabilně řadí k nejprodávanějším modelům značky v Evropě při prodejích přes 77 000 vozidel za první pololetí 2022, což znamená podíl 7,7 procent v segmentu malých SUV. V uvedeném období tak Yaris Cross tvořil 48 procent prodejů modelové řady Yaris.

Foto: archiv