V Toyotě věříme, že na cestě za nízkými emisemi neexistuje jen jedna správná technologie a jeden jediný alternativní pohon. Vyrážíme proto na roadshow Beyond Zero, která zákazníkům přiveze všechny naše nízkoemisní vozy, ale půjde ještě dál – představí naši cestu k uhlíkové neutralitě. Vytvořením toho nejvyspělejšího vozu na trhu to totiž nekončí.

Během roadshow po českých autorizovaných showroomech Toyota se tak můžete těšit na vodíkovou Mirai, poprvé uvidíte horkou novinku, čistě elektrickou Toyotu bZ4X, ale vyzkoušet si budete moci také plug-in hybridní RAV4 nebo dlouho očekávanou Corollu Cross, která má náš nejmodernější hybridní pohon, tedy už jeho pátou generaci.

Čtěte více: Kdy dorazíme právě k vám?

Kromě přehlídky aktuálních vozů vás ale seznámíme s celosvětovou strategií Toyoty, která se jmenuje Beyond Zero. Jejím cílem je nejen dosahovat nulových emisí a uhlíkové neutrality, ale jít ještě mnohem dál.

Roadshow Beyond Zero: Vyrážíme na cestu k uhlíkové neutralitě | Toyota Life

Beyond Zero znamená přinášet výhody pro celou společnost, pro životní prostředí i pro každého z vás. V rámci této strategie Toyota plánuje do roku 2025 představit 15 elektromobilů s bateriovým pohonem včetně sedmi modelů se speciálním označením bZ. První vlaštovkou je právě zmíněná Toyota bZ4X, což je elektromobil, který hravě zvládne i jízdu v terénu. Nová řada aut umožní zákazníkům snadno vyměnit stávající vozidlo, a těžit tak ze všech výhod, které čistě elektrický pohon může přinášet.

„Nejde jen o lepší ochranu životního prostředí z titulu bezemisního vozidla, ale poskytování přidané hodnoty ‚nad rámec nulových‘ emisí. Uhlíková neutralita zahrnuje přístupy a iniciativy zaměřené na vynulování celkových emisí CO2 napříč celým životním cyklem vozidla – včetně výroby, distribuce, používání, recyklace a konečné likvidace. Kromě uhlíkové neutrality se ale modely soustředí i na snazší a zábavnější řízení,“ říká hlavní konstruktér řady bZ Kodži Tojošima.

Roadshow Beyond Zero: Vyrážíme na cestu k uhlíkové neutralitě | Toyota Life

Součástí široké strategie je tedy i šíření vodíkové technologie, a to nejen v dopravě. Ostatně i proto v Japonsku vzniká „město budoucnosti“ Woven City, v němž chce Toyota ukázat, jak lze vodík využívat v běžném životě, ve veřejné sféře i v domácnosti. 

Přístup beyond Zero reprezentují čtyři hlavní pilíře:

„Vy a životní prostředí“ – zohledňuje nejen energii spotřebovanou vozidlem k pohybu, ale i způsoby využití rekuperačního brzdění nebo obnovitelné energie, například ze slunce. 

„Vy a váš vůz“ – ani přes vrcholné technologie pohonu se nezapomnělo na pohodlí cestujících. Auto proto musí zajišťovat příkladnou konektivitu, která je využita nejen pro příjemný požitek z jízdy, ale také k maximální bezpečnosti.

„Vy a ostatní“ – cesta autem nemá být jen obyčejnou dopravou z bodu A do bodu B, Toyota chce, abyste na palubě rádi sdíleli společný čas a zážitek. K tomu slouží nejen prostornost, ale také tiché prostředí motivující posádku k interakci a sdílení svých pocitů a postřehů.

„Vy a společnost“ – zohledňuje širší dopady na společnost – chce měnit svět tak, aby byl lepším místem k životu všech.

Foto: Lucie Cápková, archiv