Znáte ho jako nejlepšího českého skateboardistu, který se chystá na olympiádu a na tréninky i výlety jezdí Toyotou. V Praze má Maxim Habanec svůj hybridní model RAV4, aktuálně ale trénuje v Dubaji, kde má k dispozici Highlander, největší SUV japonské značky. Ještě než odjel, stihl se stát součástí velmi neobvyklého projektu. S partou kreativců proměnili Maxspace ve virtuální skatepark, a propojili tak skateboarding, fotografii a videomapping.

Co dělat, když máte kvůli pandemii koronaviru méně zakázek než obvykle? Ideálně využít náhle získaný čas a věnovat ho něčemu, co už dávno nosíte v hlavě, ale neměli jste to kdy realizovat. Přesně to si řekla produkce Tomorrow Creative s fotografem Danem Vojtěchem a Martinem Přívratským a studio Lunchmeat v čele s Jakubem Peškem. Řada přišla na kombinaci skateboardingu, fotografie a videomappingu. Jezdecké úlohy se chopil Maxim Habanec a jeho kamarádi. Podobný projekt, ale v menším měřítku, si kluci zkusili už před rokem. Vše dopadlo skvěle a nadešel čas vše ještě trochu posunout.

Co k tomu potřebovali? 7 dní, 8 projektorů, stovky metrů kabelů, super výkonný počítač, fotoaparáty, blesky, kamery, speciální programy, jednu velkou skejtovou halu, spousty zkušeností a radost z neznámého.

Hlavní myšlenkou je proměna skateboardingové haly Maxspace skejťáka Maxima Habance na virtuální skatepark, kde se pomocí videomappingu promítají různé obrazce na celý park. Tím je vytvořen dojem virtuálního proměnlivého světa, který možná brzy bude již běžnou realitou.

Skejtoval potmě, překážky jen tušil. Jak vznikal unikátní projekt? | Toyota Life

Samotná instalace a příprava zabrala celkem tři dny plus jeden den na demontáž. Halu osvěcovalo celkem 8 velkých profesionálních projektorů zavěšených na stropě haly. Po pečlivém zarovnání projektorů a namapování prostoru začala ta opravdová zábava. „Na povrchy překážek jsme promítali generované geometrické obrazce. Vše v reálném čase s možností projekce různě měnit a upravovat. Jezdit v podobném prostředí není ale nic jednoduchého. V hale je úplná tma a vidíte jen tvary překážek. Když se poštěstí, tak někde vyjde i trochu světlejší část. Je proto důležité mít jednotlivé triky „najeté” a někdy je spíše děláte po paměti, protože skoro nic nevidíte. Max se této nelehké úlohy chopil se ctí a ukázal, že i v těchto podmínkách se dá skejtovat,“ popisuje, jak celý projekt vznikal, fotograf Dan Vojtěch, který fotí pro Red Bull, Netflix a patří také k hlavním fotografům, kteří vytvářejí obsah pro českou Toyotu.

„Fotky vznikly na Nikon D850 v kombinaci s bateriovými záblesky Fomei. Správné nasvícení bylo klíčové, protože bylo potřeba dostat světlo jen na jezdce a vyvarovat se nasvícení překážek. Blesk by totiž přebil projekci, a ta by pak nebyla vidět. Úspěšného výsledku jsme dosáhli kombinací precizního nasvícení pomocí více blesků a voštin, které směřují světlo přesně tam, kam je potřeba,“ dodává Dan k použité technice.

Mrkněte se na výsledek:

Foto a video: Dan Vojtěch, Tomorrow Creative, Lunchmeat