Toyota registrovala během listopadu 891 osobních a lehkých užitkových vozů, což je o devět procent více než loni. I přes uzavřené pobočky se firmě podařilo uzavřít 565 nových objednávek. Pro komunikaci se zákazníky Toyota využívala virtuální showroom a možnost objednání testovacích jízd online, které zprostředkovaly prohlídku vozu desítkám zákazníků. 

Ve čtvrtek se všechna dealerství Toyota za náležitých hygienických opatření, jako jsou roušky, dezinfekce a rozestupy, opět otevřela. Nové on-line služby ale budou prodejci i nadále využívat. Už během jarního uzavření showroomů Toyota spustila možnost videohovoru, kdy se jen díky několika kliknutí zákazník přes telefon nebo jiné zařízení spojí s prodejcem, a ten mu přímo ze showroomu zodpoví jakékoli dotazy a ukáže vybraný vůz do všech detailů.

Novinkou je pak možnost objednat si testovací jízdu až domů. Zvolený model, samozřejmě důkladně vydezinfikovaný, vám prodejce přistaví až před dům, případně kamkoli jinam si budete přát. Absolvujete tak testovací jízdu bez nutnosti nejprve navštívit showroom.

„Virtuální showroom poběží dál. O on-line nástroje byl zájem, i během lockdownu se nám podařilo udržet zájem na webu a stahování ceníků na stejné úrovni jako před druhou vlnou. Počítáme, že to vše se spolu s aktuální akční nabídkou a rostoucí oblibou našich modelů odrazí v dalším růstu prodejů,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

I letos se Toyotě daří zvyšovat tržní podíl. Proti loňsku se již posunula z osmého místa na pátou příčku. V top 5 hodlá uzavřít i celý letošní rok.

I přes růst nákladů a výkyvy kurzu koruny Toyota v tuto chvíli neplánuje další zvyšování cen. V prvním čtvrtletí příštího roku naopak plánuje na trh uvést celou řadu novinek, mezi nimi zejména nový Hilux, poprvé v Evropě SUV model Highlander, oblíbenou Toyotu RAV4 v provedení plug-in nebo novou druhou generaci vodíkového vozu Mirai, která by se díky prvním vodíkovým čerpacím stanicím měla konečně dostat také na český trh.

Foto: Jan Kasl