Vodík má různé možnosti výroby. Vzniká jako vedlejší produkt petrochemického průmyslu, ale je také možné jej vyrábět z mořské vody, z použitých plastů a dokonce i z kuřecího hnoje a potravinového odpadu. Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu, který vzniká právě z posledních dvou jmenovaných surovin.

Samotné zařízení, díky němuž bude možné vyrábět vodík na bázi bioplynu, dodá Mitsubishi Kakoki. Toyota a Toyota Tsusho budou spolupracovat na vytvoření systému pro kompresi, skladování a přepravu bioplynu a vodíku a také na operačním systému. Všechny tři firmy budou také řešit optimalizaci návrhu pro místní podmínky.

Čtěte také: Japonsko bude vyrábět vodík z použitých plastů

Toyota a Mitsubishi chtějí využívat japonské technologie související s vodíkem k podpoře čisté energie přizpůsobené každé zemi a regionu. Budou proto spolupracovat i s různými dalšími zúčastněnými stranami, aby dosáhly uhlíkové neutrality. 

Vodík v Evropě: Nizozemsko staví elektrárnu, Německo pořizuje taxíky

Toyota je na poli vodíkové mobility a energetiky velmi aktivní. Vedle prvního sériového vodíkového vozu Mirai se účastní projektů na vývoj vodíkových nákladních aut, vlaků či lodí. Podílí se také na projektech výroby a distribuce vodíku a testuje jeho využití v rámci experimentálního města Wowen City.

Foto: Daniel Vojtěch